~Walki~
1. Każda walka, misja, event etc. są prowadzone przez MG (Mistrzów Gry). Decydują oni o pomyślności przeprowadzonych akcji, powodzeniu (lub nie) misji jak też stwierdzają zgon postaci. W razie sporów dot. sprawiedliwego ocenienia sytuacji przez MG, decydujący głos ma administrator.
2. Podczas walki należy pisać w czasie teraźniejszym niedokonanym, np. Próbuje uderzyć przeciwnika.
3. PvP - Najczęstsze batalie, czyli walki między graczami o nagrodę, sławę czy coś całkiem innego, wymagające wręcz obecności sędziego i rządzące się specjalnymi zasadami.
4.Umiejętność ukrytego ruchu - W tej grze PBF wprowadzamy tak zwany ''Ukryty Ruch'' Jest on ruchem którego nie można dojrzeć. Możliwość wykonania takiego ruchu jest zależna od poziomu sprytu(opisane w umiejętnościach). Aby wykonać ukryty ruch należy poinformować o tym MG na ''PW'' jeśli wasz spryt((postaci)) i realność wykonania ruchu jest możliwa, MG może na niego zezwolić, aby go wstawić należy po zatwierdzeniu postu i zgodzie MG dopisać go do swojego postu zaraz po tym jak oponent napisze swoją akcję.
5.Umiejętność Ukrytego ruchu będzie wykryta jeśli współczynnik sprytu przeciwnika jest większy od twojego:
2 pkt = +10% szans
Podczas ukrytego ruchu gdy MG wyrazi na niego zgodę ma obowiązek sprawdzić spryt oponenta, każde 2 pkt więcej sprytu niż u atakującego to +10% szans na wykrycie. Gdy to nastąpi MG może zdecydować o wykryciu tego ruchu rzutem kostki. Każde oczko to +10% szans czyli:
1 oczko = 10%
2 = 20%
3=30%
4=40%
5=50%
6=60%
Dodawana jest różnica sprytu np. wypadło 5 oczek a spryt oponeta jest wyższy o 4 punkty wtedy:
50%+ 20% = 70% szans na wykrycie ciosu.
Granicą szansy na wykrycie jest właśnie 70%! Jeśli będzie mniej oponent nie wykryje ukrytego ruchu.
Offline